ADS BY NUFFNANG

TRANSLATION

28 July 2011

Sebelum kayuh, aku/saya/gua akan ...

Entry yang dipetik dari laman Facebook grup Suara Hati Penunggang Basikal 1 Malaysia. Soalan oleh saudara Azizi Zarin yang berbunyi "Sebelum kayuh apakah anda lakukan ?" Jawapan yang jujur, lojik dan tidak kurang juga menggelikan hati, seperti di bawah:

"Check keadaan basikal, lubricate chain, warm up" - Nabil Hilman

"Check basikal ... visualize route" - Khairizal Ghani

"Tengok keadaan diri kita dulu adakah kita sihat & boleh berkayuh pada hari itu" ... - Aziz Basrom

"Pastikan anda ada beskal" - Azizi Zarin

"Tanya isteri dulu ... boleh gi kayuh ke tak ... hahaaa" - Haitsan Knr 

"Pastikan pakaian anda bersih dan berbau harum" - Hafifi Kahar

"Pakai perfum/deodoran supaya kawan2x lain selesa bila ride bersama2x takde la bau hangit ketiak - Fuji San

"Pakai jersey berbunga2" - Azizi Zarin

"Pakai halmet yang betul ... jangan pakai halmet moto pulak. Magnum" - Hafifi Kahar

"Buang air" ... - Junaidi Tapir

"Dah buang ayer ... minum ayer secukupnya" - Aril Zamri

"Berdoa kepada Allah semoga kayuhan yang aku buat mendapat manafaat yg baek dan minta dijauhkan dari segala bahaya kemalangan jalan raya serta mintak dijauhkan dari kerosakan beskal" - Madone Abong

"Tutup gas, tutup pili air & kunci pintu pagar. kemudian tinggalkan sebentar segala masalah di rumah sebelum gi berkayuh ... ooppss sebelum tu, akan pastikan tak lupa bawa bekalan makan/minum + tiub gantian + tools" - Azizan Zolkipli

"Check ada kaki ke tidak" ... - Sazali Adnan

"Kalau matahari ateh kepala tu guna la sunblock kalau memang kulit dah gelap tak yah la pakai" ... - Bob Radenkotolo 

"Mmm ... fikir dulu, nak seronok ke nak seksa (penat)" ... - Dsbke Wan

"Sebelum kayuh, saya tak kayuh" ... - Mustaffa Kamal Ahmad

"Sebelum kayuh kite pasang niat" ... - Shahrudin Bin Daud

"Doa naik kenderaan" - Azizi Zarin

"Tido" ... - Azrul Ameir

"Pasang niat: sahaja aku berbasikal kerana" ... - Azizan Zolkipli


No comments: